Gyakran feltett kérdések
Egy foglalás elkészítésénél az adott légitársaság minden esetben meghatározza a repülőjegy kiállítási határidejét. Amennyiben a repülőjegy árának jóváírása az OTP Travel Kft. bankszámláján a repülőjegy kiállítási határidő napján 17.00-ig nem történik meg, a foglalást automatikusan törli a légitársaság. A foglalás törlése után nem garantált a repülőjegy eredeti áron történő újrafoglalása.
2. Hogyan kapom meg a repülőjegyemet?
2008. június 1-étől a IATA (Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség) szabályai szerint a hagyományos papírjegyek megszűntek. Így elegendő az e-mailen kapott elektronikus repülőjegyet kinyomtatni, és azzal megjelenni a repülőtéren. A repülőjegy bármikor újranyomtatható. Az oldalunkon történő foglalás során, amennyiben Ön bank-/ vagy hitelkártyával kiegyenlíti az összeget, úgy a visszaigazoló e-mailben talál egy linket, amelyre kattintva elérheti repülőjegyét. Ha Ön a banki átutalást választja fizetési módként, akkor az összeg az OTP Travel Kft. bankszámláján történő jóváírását követően egy külön e-mailben juttatjuk el a repülőjegyet. Irodai átvétel esetén természetesen a repülőjegy személyes átvétele is lehetséges.
3. Honnan tudom, hogy sikerült-e a foglalásom?
A sikeres foglalást követően minden esetben meg kell jelennie egy befejező oldalnak a böngészőjében, ahol a foglalás részletein kívül egy 6 karakterből álló foglalási kódot is talál. Ha ez az oldal nem jelenik meg, foglalása sikertelen! A sikeres foglalást követően
rendszerünk automatikusan visszaigazoló e-mailt küld. Bank- vagy hitelkártyás fizetés esetén a visszaigazoló e-mail tartalmazza a repülőjegyet. Sikertelen foglalás esetén munkaidőben haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot irodánkkal, az esetleges dupla foglalás elkerülése miatt ne foglalja újra a repülőjegyet.
4. Mit tegyek, ha nem kapom meg a visszaigazoló e-mailt?
Amennyiben az e-mail a sikeresen befejezett foglalás ellenére nem érkezik meg, kérjük, hogy a foglalást követő első nyitvatartási napunkon szíveskedjen felvenni a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal (06-70-4527171), vagy e-mailben (utazas@otptravel.hu). A félregépelt e-mail címekből, vagy az e-mail fiók szolgáltatójának technikai hibáiból eredő károkért az OTP Travel Kft. nem vállal felelősséget.
5. Miért érdemes kártyával vagy átutalással fizetni?
Időt és pénzt takarít meg. Azon felül, hogy így kényelmesebb és gyorsabb a vásárlás, hiszen nem kell befáradnia irodánkba, a repülőjegye e-mailben érkezik, spórolhat is az ilyen vásárlási móddal, hiszen így olcsóbbak lesznek a repülőjegyek.
6. Ha az átutalást választom, mennyi időn belül kell átutalnom az összeget?
Minden foglalás során a légitársaság meghatároz egy jegykiállítási határidőt, amihez szigorúan tartanunk kell magunkat. Eddig a határidőig kell megérkeznie az összegnek a bankszámlánkra. Amennyiben a repülőjegy nem kerül kiállításra a visszaigazolásban szereplő jegykiállítási határidőig, a légitársaság automatikusan törli az adott foglalást, és utána már nem biztos, hogy az eredeti áron vissza tudjuk foglalni. Ezért mindenképpen figyelembe kell vennie az átutalási időt. Ha a jegykiállítási határidő a banki átutaláshoz előreláthatóan szükséges időtartamánál rövidebb, javasoljuk az OTP Travel Kft. bankszámlájára történő közvetlen banki befizetést. Ebben az esetben az összeg azonnal megjelenik a számlánkon.
7. Mi lehet a baj, ha a rendszer elutasítja a hitelkártyámat?
Előfordul, hogy a kártyaadatok megadását követően a foglalás sikertelen, hibaüzenet jelenik meg a foglalófelületen. Ennek okai lehetnek:
- nem megfelelő a bank-/hitelkártya típusa;
- nincs megfelelő fedezet a kártyán;
- a kártyához tartozó rendelkezésre álló napi vásárlási limit alacsonyabb, mint a megvásárolandó szolgáltatások összege;
A fentiekkel kapcsolatban a kártyát kibocsátó bank nyújt felvilágosítást.
8. Miért adódhatnak árfolyamkülönbségek az elszámolásnál, ha Visa vagy Mastercard
típusú kártyával történik a fizetés?
A bank-/ ill. hitelkártyával történő fizetéseket néhány légitársaság esetében Magyarországon kívüli pénzügyi központ bonyolítja. A szabályok értelmében a Visa és a Mastercard nem fogadja el a forintban történő terhelést, még akkor sem, ha a kártya forintalapú. A terhelés más devizanemben (pl. USD, EUR, GBP) történik, ami esetenként árfolyamkülönbséget okozhat.
9. Hogyan kapom meg a számlát a vásárolt repülőjegyről?
A számlát abban az esetben juttatjuk el Önnek, ha a foglalási folyamat során kitöltötte a
„Számlázási információ” részt. A számlát a kifizetést követően küldjük.
10. Hol tudom kezelni a már elkészített foglalásomat?
Honnan tudom újra letölteni az elektronikus repülőjegyemet?
Foglalását bármikor megtekintheti, már kiállított elektronikus repülőjegyét újra kinyomtathatja, továbbá sok hasznos információhoz juthat utazásával kapcsolatban a https://www.viewtrip.com/otptravel/home.aspx oldalon.
11. Mire ügyeljek az utasnév megadásakor?
A légitársaságok többsége - és ezért a mi helyfoglalási rendszerünk is - maximum 29 karaktert enged utasnévként rögzíteni (vezeték-, keresztnév és megszólítás)! Ha valaki ennél több karakterből álló nevet ad meg, foglalása sikertelen lesz. Kérjük a "Dr." megszólítást ne vezetékneve elé írja, hanem a "megszólítás" mező legördülő sávjában válassza ki. Előfordulhat, hogy egyes karaktereket (pl. kötőjel) nem tud értelmezni a rendszer, ilyenkor a foglalás szintén sikertelen lehet. Kérjük egyáltalán ne használjon kötőjelet.
12. Mikor jelenjek meg a repülőtéren?
A megnövekedett légiforgalom, és a szigorodó biztonsági előírások miatt kérjük a jegyen szereplő indulási idő előtt legalább 2 órával jelenjen meg a repülőtéren. Ügyeljen arra, hogy a járatra történő bejelentkezés – úti céltól függően – 30-40 perccel a menetrend szerinti indulás előtt végződik! Ezután már senkit nem engednek beszállni!
13. Honnan tudom, melyik terminálról indul a járatom?
Kérjük, hogy a kellemetlenségek elkerülése érdekében indulás előtt még időben tájékozódjon arról, hogy járata az adott repülőtér melyik termináljáról indul. Ezt a https://www.viewtrip.com/otptravel/home.aspx oldalon
is megteheti, az utas vezetéknevének, illetve 6 jegyű foglalási azonosítójának megadásával. Előfordulhat, hogy a repülőjegyen lévő járatszám szerinti légitársaság nem ugyanaz, mint amelyik az adott járatot valójában üzemelteti. Ennek oka, hogy a jobb menetrend érdekében a légitársaságok többsége helyeket bérel más légitársaságok járatain.
A járatot üzemeltető légitársaságot a jegyeken szintén feltüntetjük.
14. Megváltozhat a repülőjegyen szereplő menetrend?
A légitársaságok által meghatározott menetrendi időpontok tájékoztató jellegűek, azokat a légitársaságnak jogában áll bármikor megváltoztatni. Szerencsére ez viszonylag ritkán fordul elő, mégis ajánlott az utazás előtt 1-2 nappal leellenőrizni az indulási időpontokat. Ezt megteheti a https://www.viewtrip.com/otptravel/home.aspx oldalon. Néha előre nem várt események is módosíthatják a menetrendet (pl. rossz időjárás, technikai problémák). Ilyenkor a légitársaságok igyekeznek a lehető legkevesebb kényelmetlenséggel eljuttatni az utasokat a célállomásra, anyagi felelősséget azonban nem tudnak vállalni a késéből eredő anyagi és egyéb károkért. Ugyanez a helyzet, ha az utas saját hibájából kési le a járatot. Ellenben, ha a légitársaság bármilyen módon okolható a késésért, kártérítésre kötelezhető.
15. Hogyan módosíthatom a repülőjegyemet?
Ebben a pontban jelentős különbségek vannak a hagyományos, és a diszkont („fapados”) légitársaságok szabályai között. A hagyományos légitársaságoknál a legalacsonyabb árú jegyek általában nem módosíthatók, míg a magasabb árúak bizonyos módosítási díj ellenében. Egyvalami azonban mindegyik jegy esetében igaz: csak a dátum/időpont módosítható, az utas
neve, és az útvonal nem! Mivel minden tarifatípushoz más-más szabály tartozik, a részletekről érdemes az adott légitársaság ügyfélszolgálatán vagy munkatársainknál érdeklődni.
A diszkont („fapados”) légitársaságok nagy részénél az utasnév bizonyos költség fejében változtatható.
16. Ha nem használtam fel a repülőjegyem első szakaszát, akkor attól a többit még felhasználhatom?
Nagyon fontos szabály a repülőjegyek esetében, hogy amennyiben a jegy első szakaszát nem használja fel az utas, úgy a légitársaság AUTOMATIKUSAN törli a foglalás többi szakaszát
(a tovább-, vagy a hazautazást). Ez alól soha nem tesznek kivételt a légitársaságok, még akkor sem, ha az utas előzetesen jelzi az első szakasz fel nem használására vonatkozó szándékát!
17. Miért változnak olyan gyorsan az árak a repülőjegyek esetében?
Különösen fontos kérdés, hogy miért tartozik egy adott repülőjárathoz több különböző jegyár. Előfordulhat, hogy két egymás mellett ülő utas repülőjegy árai között több 10 000 forintos különbség is van.
A repülőjáratokon három különböző osztályt különböztetnek meg: turista (economy), business és első (first) – az utóbbi napjainkban már elég ritkán fordul elő, egyes légitársaságok hosszútávú járatain még esetenként létrehoznak első osztályt.
A különböző osztályok különböző szolgáltatásokat biztosítanak az utasoknak; mind az ülőhely, mind a földi és a fedélzeti szolgáltatások tekintetében.Valamennyi osztályhoz tartozik egy-egy teljes ár, melyekhez kapcsolódóan azonban – a légitársaságok üzletpolitikájából adódóan - leggyakrabban különböző kedvezményeket biztosítanak. Az adott osztályhoz kapcsolódó szolgáltatások vonatkozásában mindez természetesen nem jelent semmiféle hátrányt annak, aki kedvezményesebb áron vásárolta az adott osztályra szóló repülőjegyet. Előfordulhat, hogy egy Európán belüli járat turista osztályára szóló repülőjegy teljes ára pl. 150 000 forint; ugyanez a repülőjegy kedvezményes áron akár pl. 30 000 forintért is megvásárolható. Az alacsonyabb árú repülőjegyekhez viszont általában szigorúbb feltételek tartoznak: pl. a célországban kell tölteni egy hétvégét, egy hónapon belül vissza kell érkezni, nem módosítható a jegy, nem tartalmaz poggyászt. Természetesen a legolcsóbb jegyek fogynak el a leghamarabb, és az eladható helyek számának csökkenésével az adott osztályra vonatkozó jegyárak fokozatosan emelkednek. Amikor már csak néhány foglalható hely van az adott repülőjáratra, általában már csak a teljes árú turista osztályra szóló jegyeket lehet foglalni. Ezért érdemes az utazás előtt minél korábban lefoglalni és kifizetni a repülőjegyet.
Minden további a repülőjegy árát növelő vagy csökkentő tényező (pl. a szezonalitásból eredő eltérések, csecsemő- vagy gyermekkedvezmények) csak a fentiek után kerül érvényesítésre. Mindez persze nem jelenti azt, hogy néhány nappal az utazás előtt nem fordulhat elő, hogy kedvezményes árú repülőjegyet vásároljunk. Elképzelhető, hogy az általunk választott repülőjárat töltöttsége még nagyon alacsony, és rendelkezésre állnak kedvező árú repülőjegyek.
18. Mekkora poggyászt vihetek magammal?
A légitársaságok minden esetben korlátozzák a repülőgépre feladható poggyász súlyát. Ez a súlykeret légitársaságonként és úti célonként különböző, de a repülőjegyen minden esetben feltüntetjük. Amennyiben csomagjának súlya meghaladja az előírt súlyhatárt, a légitársaság felár ellenében bizonyos mértékű túlsúly feladására is lehetőséget biztosít. A túlsúly felár mértéke változó, de általában minimum 5-10 EUR/kg szokott lenni.
A légitársaságok folyamatosan változó poggyászszabályaiból adódóan egyre több légitársaság vezeti be, hogy a legkedvezőbb díjtételei nem tartalmaznak poggyászszállítást. Felár
ellenében adható fel a poggyász. Amennyiben a választott repülőjárat „járatinformációk” részénél a „poggyász” alatt áthúzott poggyász piktogram szerepel, az adott díjtétel nem tartalmazza a poggyászszállítást.
19. Mire ügyeljek a poggyászom feladása előtt?
Kérjük minden esetben ügyeljen arra, hogy azokat az értékeket és használati tárgyakat, amelyekre bármikor szüksége lehet (pl. gyógyszerek, úti okmányok, pénz, bank- és
hitelkártyák, szemüveg, mobiltelefon), a kézipoggyászban helyezze el, mert az általában két órával a járatindulás előtt feladott poggyászához, egészen az érkezést követő poggyász felvételig nem tud hozzáférni.
A bőröndön és a bőrönd belsejében is (!) érdemes feltüntetni a tulajdonos nevét, elérhetőségét és az úti célt. Akár a repülőtereken is beszerezhető egy speciálisan erre a célra szolgáló matrica. Mivel a csomagokat a világ valamennyi repülőterén a többi poggyásszal összezsúfolva pakolják, törékeny tárgyakat nem ajánlott a feladandó poggyászban elhelyezni! Ami felvihető a repülő fedélzetére, inkább kézipoggyászként szállítsuk. Amennyiben esetleg olyan tárgyról van szó, amit csak feladott csomagként engednek szállíttatni, előzetesen érdeklődjünk a légitársaságnál, milyen feltételekkel vállalják annak szállítását.
Biztonsági ellenőrzéskor egyenként szükséges felmutatni a kabátot, a felöltőt és a nagyobb elektromos felszereléseket (pl. laptopot) is.
A biztonsági ellenőrzés (biztonsági kapu és csomagvizsgálat) előtt zsebünk tartalmát pakoljuk kézi poggyászunkba. Így elkerülhetjük, hogy személyes tárgyainkat egyenként ki kelljen pakolni, másrészt, hogy esetleg valamit véletlenül elfelejtsünk visszapakolni. Így azt is elkerülhetjük, hogy a biztonsági kapun csak többszöri próbálkozás után tudjunk átjutni.
20. Mit tegyek, ha megsérült, vagy hiányos a poggyászom, esetleg nem érkezik meg?
Amennyiben megérkezéskor azt vesszük észre, hogy csomagunk megsérült, vagy nem érkzett meg, haladéktalanul, még az érkezési repülőtéren forduljunk az utazásunkat biztosító légitársaság helyi képviselőjéhez és vetessünk fel jegyzőkönyvet!
A repülőtereken - bizonyos felár ellenében - vállalnak csomagfóliázást is, ami valamelyest növeli annak esélyét, hogy a csomag épen érkezzen meg a célállomásra, de ami miatt még fontosabb, lehetetlenné teszi, hogy észrevétlen maradjon az esetleges lopás a csomagkezelés során.
Az EL AL/UP légitársaság járataira történő feladás előtt azonban kérjük ne fóliáztassa és ne is zárja be poggyászát.
21. Mit vihetek magammal a repülőgépre?
Elsősorban az elmúlt években elkövetett terrorcselekmények miatt, az utasok biztonsága érdekében a repülőtereken jelentősen megszigorodtak a biztonsági intézkedések. Mindenképpen fontos kiemelni a repülőgépre a kézipoggyászban felvihető tárgyak korlátozását. Eszerint továbbra sem vihetők fel a repülőgépre szúró- és vágóeszközök, spray- k, tűzgyújtásra alkalmas eszközök, továbbá szigorúan korlátozzák a fedélzetre felvihető folyékony és viszkózus halmazállapotú anyagok mennyiségét, és tárolásának módját. Az utasok csak kis mennyiségű folyadékot, gélt és aeroszolt (maximum 100 ml-es tartályban) szállíthatnak táskájukban. Ezen termékek csomagolásának is a speciális követelményekhez kell igazodnia. Ez valamennyi repülőgéppel utazó személyre vonatkozik. A csomagtéri poggyászra vonatkozó szabályok változatlanok maradtak. Az új szabályzat folyadékokra - pl. ivóvízre és üdítőitalokra - érvényes, ugyanakkor gélekre, kenőcsökre, tonikokra és
aeroszolokra is kiterjed. Ide tartozik a fogkrém, a borotválkozó krém, a hajgél, az ajakápoló és az arckrém is.
A kézipoggyászban szállított folyadékokra a következő szabályok érvényesek:
· Folyadékot csupán 100 ml-es vagy ennél kisebb flakonban szállíthat;
· Egynél több flakont, tégelyt vagy üvegcsét abban az esetben szállíthat, ha ezek
beleférnek egy lezárható, átlátszó műanyagzacskóba
· A műanyagzacskó teljes űrtartalma nem haladhatja meg az 1 litert
zsineges, madzaggal lezárt vagy akár egy csomóra kötött zacskó, feltéve, hogy bárki által könnyen kinyitható);
· Két kivétel van:
a repülés ideje alatt igényelt csecsemő-tápszer;
a repülés ideje alatt igényelt gyógyszer;
· Minden utas csupán egy ilyen műanyagzacskót szállíthat;
· Az európai repülőtereken és az európai légitársaságok repülőin továbbra is engedélyezett adómentes termékek vásárlása útlevél-ellenőrzés után;
A repülőtéren vagy a repülőgépen vásárolt folyadékokat és géleket szükség esetén becsomagolják és lepecsételik a vásárlás helyén (a boltban vagy a fedélzeten).
Az ilyen pecsét 24 óráig érvényes. Biztonsági ellenőrzéskor a folyadékokat külön kell bemutatni.
22. Utazási dokumentumok és vízum:
Az utazáshoz szükséges dokumentumok biztosítása az utas felelőssége. Az OTP Travel Kft. nem vállal felelősséget azért, ha az utazás a szükséges dokumentumok, vagy vízum hiányában meghiúsul. Az OTP Travel Kft. nem ellenőrzi az adatokat.
Vízummal kapcsolatos információkért kérjük látogasson el a Külügyminisztérium honlapjára: www.kum.hu
Amerikába utazók az országba történő beutazáshoz szükséges engedélyt a következő linkre kattintva igényelhetik: ESTA USA
Kanadába utazók az országba történő beutazáshoz szükséges engedélyt a következő linkre kattintva igényelhetik: e TA KANADA